Írások

Októberi pontyhorgászat a Széki-tavon

SpecialX
2020.04.08 17:57

2019 októberében úgy döntöttünk, hogy nekivágunk egy rövidnek mondható: 3 napos horgászatnak a lakóhelyünkhöz közeli Széki-tavon. Megérkezésünk napján 2019. október 15-ét írtuk, ez már az az átmeneti időszak ami a kedvencünknek mondható.

Helyválasztás

A helyválasztás kérdése mindig a leglényegesebb pontja a horgászatnak. Sokat gondolkodtunk azon, hogy a tó melyik részére üljünk le, végül úgy döntöttünk, hogy egy mélyebb, gáthoz közeli részen verünk tábort. Többször horgásztunk már ezen a helyen, ismertük az előttünk álló területet és lehetőségeket. Döntésünk fő oka az volt, hogy tudtuk nagyon jól, hogy 80-100m-en előttünk egy rendkívül markáns törés található, ami mindig tartogat pár szép halat azok számára, akik elég időt fektetnek arra, hogy kiismerjék az előttük álló hely adottságait.

Taktika

A taktikánk a következő volt: 4 bottal horgásztunk összesen, ebből kettőt a már említett törésnél helyeztünk el, egyiket a törés oldalán, alján, másikat pedig a törés tetején. A másik két botot pedig a töréstől távolabb lévő pontokon helyeztük el. Az etetés nálunk ilyen rövidebb horgászatok esetében általában úgy zajlik, hogy kis mennyiségeket használva koncentráltan etetünk meg bójánként egy maximum 1 maximum 2 négyzetméteres részt, és ezt a horgászat végéig etetjük, napi 1-2 alkalommal, alkalmanként, kapástól függően 300-600g-ot etetve.

Csaliválasztás

Ami a csaliválasztást illeti: Október közepét írtuk, az idő még sokkal inkább a nyárra, mint az őszre emlékeztetett, ezért úgy gondoltuk, hogy még a szénhidrátos Summer Star egy jó választás lehet. Természetesen ebben az időszakban nem hagyhattuk otthon a Golden-t sem, ami közepes szénhidrát, magas zsír és alacsony fehérjetartalommal rendelkezik. A Smoky még szerintünk korai lett volna.

Ami a szerelékeket illeti: először horgásztunk Pecaláz bevonatos ólmokkal, amik nagyon jól működtek

Az első napon rendkívül szeles idő fogadott minket, sajnos a meteorológusok nem jósoltak sem felmelegedést, sem lehülést, ez azonban nem szegte kedvünket, tudtuk, hogy ha pontosan horgászunk, a helyismeretünknek köszönhetően szép halakat tudunk majd becserkészni. Érkezésünk után azonnal nekiláttunk a pontos és precíz helykeresésnek, már ismert helyek bójázásának. Úgy döntöttünk, hogy a törésnél lévő két botot Summer Star-ral, míg a másik kettőt Golden-nel etetjük. Alapozó etetésnek be is került minden bójához kb. 800g bojli. Estére el is készültünk mindennel, így megkezdődhetett a várva várt horgászat.

széki-tó spanyol mintás ponty

Rendkívül ritka ez a mintázat ezen a tavon, ezért nagy kedvenc volt ez a hal.

Nem sokat kellett várni, hamar megjöttek az első jelentkező a törésről. Az első példány egy gyönyörű 13kg-os, spanyol mintás pikkelyes volt

Másnap délelőtt újabb 10 kg körüli pontyot sikerült fogni Summer Star-nak köszönhetően, majd éjszaka megérkezett az első 15 feletti a törés oldaláról, a csali ismét a Summer Star volt.

széki-tó 18,3kg ponty

A hal pontos súlya 18,3 kg.

Harmadik napon megérkezett egy újabb szebb példány, most a Golden-es etetésről.

16,5 kg-os ponty széki-tó

16,5 kg.

Az utolsó éjszaka még sikerült két 14 kg körüli pontyot mérlegelni, így rendkívül elégedetten zártuk a túrát. A tó jellegzetessége, hogy rendkívül sok 5-10kg körüli példány él benne. Számunkra ezen méretű halak megfogása bojlis módszerrel nem tud igazán motiválni minket. Mi ezt a méretet inkább elkerülni igyekszünk, és csak is kizárólag a darabosabb példányokat szeretnénk megfogni. Ez nálunk egy alappillére a bojlizásnak, az egész filozófiánk erre épül. Ez motivált minket a termékeink megtervezésénél is.

Köszi, hogy elolvastad cikkünket, ha szeretnéd megtekinteni a túráról készült kis videónkat, akkor lefele görgetve megtalálod!